Od początku działalności w 1984 wytwórnia Cuneiform otwarta jest na najnowsze osiągnięcia w hybrydowej muzyce eksperymentalnej inspirowanej jazzem, muzyką klasyczną oraz innymi źródłami. Mając na uwadze, że wydają średnio 100 albumów na dekadę, trzeba przyznać, że ich katalog czerpiący ze światowej listy aspirujących muzyków jest tyle obszerny co i wszechstronny.

(...)

Z Polski, prowadzone przez gitarzystę Grzegorza Lesiaka, Tatvamasi to kolejny obrazoburczy, wymykający się kategoryzacji zespół. Dzięki wszechstronnym zdolnościom saksofonisty tenorowego Tomasza Piątka, basisty Łukasza Dwonara i perkusity Krzysztofa Redasa na "Parts of the Entirety" [tłum. "Części Całości"] zespół wyznacza nowe muzyczne tory, opierając swoje kompozycje na słowiańskich rytmach folkowych i melodyjnych zdobieniach zagranych z rokowym zacięciem. "Unsettled Cyclist Peleton" [tłum. "Peleton Zachwianych Rowerzystów"], utwór otwierający płytę, przeskakuje przez płotki na 7/4 przy wah wah i fuzzie gitary podążającej za leniwym saksem. "Collapse of Time" [tłum. "Kolaps Czasowy"] i "Rhunabanabarb", kolejne z listy utworów, zbudowane są odpowiednio na 12 i na 17. Pomimo całej złożoności tych rozbudowanych form rytmicznych, które często oscylują pomiędzy half- a double-time, muzyka zachowuje płynność i taneczność, jak w folkowych utorach w nieparzystym metrum do których się odnosi. Przestrzenne interludium pomiędzy solówkami tenoru w "Shape Suggestion" [tłum. "Sugestia Kształtu"] pozwala złapać krótki oddech od tego zgiełku. "An Eccentric Introvert in a Study Filled with Broken Mirrors" [tłum. "Ekscentryczny Introwertyk w Gabinecie Potłuczonych Luster"] zaczyna się funkowo, ale szybko się rozluźnia zamieniając się w klimatyczną wymianę zdań saksu i bębnów. "Astroepos" i "Buy 2 take 3" podążają tym tropem - opierając swe chwytliwe melodie na serpetynach rytmu kończą się na najwyższych obrotach.

Tom Greenland, The New York City Jazz Record, OCT 2014